el vestit de la Berta

Sempre em passa que quan faig vestits no faig fotos amb el vestit per entregar perquè penso que ja les faré a les persones que els llueixen... i al final no els acabo penjant perquè no acabo fent fotos a ningú i és complicat aconseguir que la gent te les envii...

Doncs bé, aquí teniu un contraexemple d'això que us deia!

Aquest estiu li he fet aquest vestit a la Berta, i aquí en teniu les fotografies!!!

És un vestit amb el canesú gris fet de ganxet i el cos de roba vermella de cotó.


i per darrere


No he fet un pas a pas, però us faig un resum de com l'he fet, per si us pot donar idees de com fer-lo. Vaig fer el patró del vestit com si hagués de ser un vestit de roba, i vaig buscar un punt que m'agradés per a teixir el canesú. Aquí en teniu el patró:

patró extret de:
 880 puntos originales - Les editions de Saxe

El canesú pel davant és sencer, i del darrere està partit en dos. Les primeres quatre passades del canesú són seguint aquest patró, la resta tal i com us explico a continuació.

La llegenda dels punts:

pa: punt alt o pilanet
dism.pa: disminució de punts alts, és a dir, dos punts alts tancats junts.
mp: mig punt

Canesú del darrere: 
Part esquerra:
Començant amb 31 punts, i seguint el patró anterior fem les primeres 4 passades.
  5.- 20 pa + 1 dism.pa
  6.- 1 dism.pa + 19 pa
  7.- 18 pa + 1 dism.pa
  8.- 1 dism.pa + 5 pa + 1 dism.pa 
  9.- 1 dism.pa + 3 pa + 1 dism.pa 
10.- 1 dism.pa + pa + 1 dism.pa 
11, 13, 15, 17: 3pa
12, 14, 16, 18: 3 mp

Part dreta: 
Igual que el de l'esquerra, però a la 5a passada, comencem a partir del desè punt, perquè ens quedi el tirant a la punta, i fem el mateix que abans, però fent "mirall". És a dir:
  5.- 1 dism.pa + 20 pa
  6.- 19 pa + 1 dism.pa
  7.- 1 dism.pa + 18 pa
  8.- 1 dism.pa + 5 pa + 1 dism.pa 
  9.- 1 dism.pa + 3 pa + 1 dism.pa 
10.- 1 dism.pa + pa + 1 dism.pa 
11, 13, 15, 17: 3pa
12, 14, 16, 18: 3 mp


Canesú del davant: 
Començant amb 62 punts, i seguint el patró anterior fem les primeres 4 passades.
  5.- 20 pa + 1 dism.pa
  6.- 1 dism.pa + 19 pa
  7.- 18 pa + 1 dism.pa
  8.- 1 dism.pa + 5 pa + 1 dism.pa 
  9.- 1 dism.pa + 3 pa + 1 dism.pa 
10.- 1 dism.pa + pa + 1 dism.pa 
11, 13, 15, 17: 3pa
12, 14, 16, 18: 3 mp

amb això tenim el canesú sencer amb el tirant de l'esquerra. Després fem el de la dreta, començant altra vegada a la 5a passada des del punt 51.
  5.- 20 pa + 1 dism.pa
  6.- 1 dism.pa + 19 pa
  7.- 18 pa + 1 dism.pa
  8.- 1 dism.pa + 5 pa + 1 dism.pa 
  9.- 1 dism.pa + 3 pa + 1 dism.pa 
10.- 1 dism.pa + pa + 1 dism.pa 
11, 13, 15, 17: 3pa
12, 14, 16, 18: 3 mp


Cos del vestit
Com que era una roba molt prima, hi vaig posar dues capes de roba, i per això mateix no el vaig fer gaire frunzit, perquè no hi hagués massa roba.


Els vaig ajuntar per dalt i tot cosit al canesú. Just damunt de la costura, hi vaig cosir una cinta de ras d'un gris més fosc per trencar el color i perquè així m'agradava més i quedava més polit.

Potser he anat una mica per feina i m'he saltat molts passos, o sigui que si teniu preguntes, no dubteu en fer-les!!!







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada